יום ראשון, 20 בפברואר 2011

דלק זה כל הסיפור


טוב, זה הגיע למצב בלתי נסבל. הממשלה שוב העלתה לאחרונה את המחיר דלק ואנחנו האזרחים צריכים לסבול זאת, מצב שהוא לא הגיוני, לא יתכן ולא יכול שיקרה במדינה מתוקנת שצורכת כל כך הרבה דלק בשנה.
מנגד, אני יכול להבין טוב מאוד את הממשלה שצריכה כסף ורוצה להרוויח אותו ממסים ומעלויות של דלק. 

הממשלה יודעת ומכירה את הציבור הישראלי שלא יודע להתארגן ולא יודע איך יוצאים לכיכרות, להפגנות ולמחאות מסודרות.

אני משוכנע שאם במדינה אחרת היו מעלים את המחיר דלק בצורה כזו, באחוזים כל כך גבוהים ובעליה כזו דרסטית לאורך כל השנה, האמונים היו יוצאים לכיכרות, להפגנות, למחאות שלא נראו כמותן, מחאות שהיו שומעים עליהן בכל העולם.

קחו לדוגמא את הפגנות הסטודנטים באנגליה. הממשל שם רצה לעלות את  מחירי שכר הלימוד של הסטודנטים. מיד, יצאו כל הסטודנטים להפגין כנגד הגזרות האלו, שרפו צמיגים, עשו מהומות והפריעו לאורך החיים הסטנדרטים לאורך כל אותו הזמן עד אשר הגיעו להסכמה בעניין. בעקבות כל המחאות וההפגנות האלו, בכל העולם שמעו על הבעיה הזו שנוצרה באנגליה. ואצלנו? אנחנו לוחצים ועושים לייק בפייסבוק ובטוחים שזה מה שיביא את השינוי.

לא חברים, יש לכולנו טעות, בשביל לשנות רועה של גזרות הממשל צריך לצאת לרחוב, לא לשבת מול המחשב והפייס ולהיות בטוחים שהינה אתם עושים ומביאים את השינוי. אני לא קורא לצאת ולהשתמש באלימות, אני מתכוון שצריך לעשות מעשה, לצאת החוצה, להשמיע קול, לעלות לכנסת ולהפריע לאורך החיים הציבורי עד אשר הממשל יבין כי בלי מחירי דלק הגיוניים לא יהיה ניתן לחיות ולעשות סדר יום טבעי ותקין.

לכן, הפסיקו להצביע בפייסבוק על משבר הדלק, אל תתלו שלט על הרכב שלכם או הקטנוע. צאו, צאו אל הכיכר, אל הרחוב. היום מדובר בדלק מחר גזרה אחרת שלא תאפשר לנו לשלם על מוצרי בסיס ושאר צרכים בסיסיים איתם אנו לא יכולים לחיות .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה