יום ראשון, 14 בנובמבר 2010

תנור נפט עבור חימום ביתי


החורף מתקרב ולמרות שהימים האחרונים עדיין חמים מאוד אין ספק שיום אחד זה פשוט יגיע. יודיעו שמחר ירד גשם ואז יתחילו הימים הקרים והנוראים. אין מה לעשות, אני טיפוס של קיץ.

לקראת החורף קיבלנו מההורים תנור עבור חימום ביתי, תנור העובד על נפט. כשאתה מקבל מתנה מהסוג הזה בהתחלה אתה קצת חושש ותוהה מאיפה להביא נפט לחימום ביתי ואיפה אפשר להתחיל ולחפש חברות שמספקות את זה. נכון, אם הינו גרים בסעודיה סביר להניח שהיתה לי באר נפט בחצר, מצד שני לא הייתי צריך תנור חימום ביתי בעקבות החום המדברי השורר שם.

כפי שאמרתי אני מעדיף את הקיץ בעיקר מאחר ואני סובל מקור בחורף ולא מסוגל לצאת החוצה כשקר בחוץ ויורד גשם ולכן מבחינתי הפעלת תנור חימום ביתי בבית היא דבר הכרחי וחשוב לעבור את החורף. מאחר ואיני עובד חברת חשמל, עד היום חשבונות החשמל שלנו בחורף היו מנופחים וגדולים בעיקר בעקבות השימוש המרובה בתנור חשמלי.

אז התחלתי לעשות בירורים ולבדוק היכן אני יכול להשיג נפט לחימום ביתי בשביל לחמם את הבית ולהפעיל את התנור החדש שקיבלתי. לתדהמתי גיליתי שיש לא מעט חברות שמספקות נפט לחימום ביתי ממש עד הבית, חלקן דורשות הזמנה של כמות מינימום, חלקן יקרות וחלקן דורשות התחייבות של שנה בכדי שיספקו לך נפט לחימום ביתי עד הבית.

בכלל כל העניין של חימום ביתי תפס תאוצה בשנים האחרונות ויותר ויותר אנשים מתחילים להתעניין ולחפש קמינים ותנורים שמשמשים חימום ביתי הן בהמצאות סולר והן בהמצאות נפט לחימום ביתי וכנראה כתוצאה מכך, קמו יותר ויותר חברות הספקות סולר ונפט. מצד אחד, קמין הוא דבר יפה, דקורטיבי ונעים הן מבחינה דקורטיבית והן מבחינת החמימות שהוא מפיץ ומשרה בבית.

בכל מקרה אנחנו השנה נלך על הקונספט הזה של חימום ביתי בהמצאות תנור נפט ורק לאחר שיגמר החודש הראשון של חימום מאסיבי של הבית, נוכל לדעת בוודאות האם, מבחינת הוצאות כספיות, היה משתלם להשתמש בתנור נפט שמחמם או שמה היה עדיף להשתמש בתנור חשמלי שזולל חשמל. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה